سناریو برای تیزر زندیق
یک پسر جوان ، اناری در دو دستش گرفته و به آن نگاه میکند background سیاه میتواند با نور آبی روشن شود ، نگاه باید مؤکد باشد ( 3 ) ( آهنگ میتواند تکنو باشد ) انار را میشکند ( حرکت کند ) زوم روی دانه های پراکنده شده تا وسط انار ( 2 ) اینجا باید بتواند از افکتی استفاده کند که نوری سفید و خیره کننده را از مرکز انار منفجر کند و تمام صفحه را سفید کند ( 1 ) پیرمردی که توی زباله ها با سر و صورتی چرکین چیزی میجوید و دستی که بطرفش دراز میشود و او بر میخیزد ( 3 ) پیرمرد یکی از تکه های مشمئز کنند? چسبیده به لباسش را با نفرتی که تازه در خودش شناخته بر میدارد و به آن نگاه میکند . یکی از قاریان قرآن را هنگام قرائت خیلی تکان میخورد در مجلف ترین حالتش و در مجلل ترین دکور ( نمونه هائی مثل این تکه ها را زیاد دیده ام ولی اسم قاریها یادم نیست ) همان پیرمرد که با گریم میتواند کمی جوانتر و تمیزتر شده باشد با نفرتی که بیشتر هویداست ( آهنگ رفته رفته تند تر شود ) یک کثافت دیگر را با نوک انگشت از لباسش بر میدارد . یکی از صحنه های فیلم موسی با دستهای بر افراشته و عصایش که معروف است . خان? کعبه در محمد رسول الله . بتها در همان فیلم . نوک انگشتانی که میخواهد کمترین تماس را با یک تک? آشغال سبز مهوع داشته باشد ( کلوزآپ و اسلوموشن بسیار قوی میخواهد ، کامرا باید کامرا باشد ) جنگهای صلیبی . همان ضرب? حمزه . شلاقی که به عمار خورد . صدای ضجه ای که با اکوی قوی مطنطن میشود . پیرمرد که با حرکت کند سرش را بر میگرداند و آشغال را رها میکند . جوان اولی انارها را میپراکند تظاهرات . عکسهای خمینی . شلیک توپها . همان جوان در باران انارها میرقصد ( رقص اولین زبان بشر بود ) اعدام . ضرب? شمشیری به گردن . زندان . جوان سینه اش را باز میکند ( یخه پاره میکند ) صدای نعر? خشم آلودی ( که باید بعد از آن بازیگرش بستری شود ) از جگر . پیرمرد جوان شده و میخندد و اناری را بالا میآورد و با نگاهی مهر آمیز مینگرد . آدرس زندیق و صدای بسیار جوانی که همان شعار را میگوید .
زمانبندی نهائی سکانسها مربوط به سازنده میشود اما در چنین تمپوئی هیچ سکانسی نباید از نیم ثانیه تجاوز کند که با آن تدوین قوی که من دیدم امکان پذیر است و فقط نیاز به دو چهر? فوتوژنیک هست و یک دوربین دیجیتال پیشرفته که حتی اگر کرایه شود یکروز بیشتر کار ندارد . بقیه اش کار لابراتواری است که ایشان دارند .
فکر میکنم با تلفیقی از خودشان و این ایده بشود کار پخته ای تحویل داد
زمانبندی نهائی سکانسها مربوط به سازنده میشود اما در چنین تمپوئی هیچ سکانسی نباید از نیم ثانیه تجاوز کند که با آن تدوین قوی که من دیدم امکان پذیر است و فقط نیاز به دو چهر? فوتوژنیک هست و یک دوربین دیجیتال پیشرفته که حتی اگر کرایه شود یکروز بیشتر کار ندارد . بقیه اش کار لابراتواری است که ایشان دارند .
فکر میکنم با تلفیقی از خودشان و این ایده بشود کار پخته ای تحویل داد